Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Darželio aplinka atitinka daugumos bendruomenės narių poreikius. Ugdymo (si) aplinka yra saugi, patogi, patraukli, funkcionali, greitai pritaikoma skirtingoms veikloms, informatyvi, su aiškiomis vizualiomis ir (ar) garsinėmis nuorodomis.
Atskiriamos ir aiškiai pažymimos žaidimų, valgymo, nusiraminimo, tualeto, grupinės veiklos, lauko, poilsio zonos. Esant poreikiui, įrengiama atskira darbo zona grupėje. Darželyje pažymimos salės, specialistų kabinetai. Zonoms žymėti naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga.
Darželio dienotvarkė pakabinama matomoje vietoje, pateikiama vaizdžiai, vaikui suprantamai. Esant poreikiui parengiama individuali, vaizdinė dienotvarkė. Naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga, ,,Poko“ poreikių kortelės.
Sumažinamas perteklinis stimulų – plakatų, žaislų kiekis. Pavojingos teritorijos atskiriamos skiriamaisiais ženklais arba juostomis.
Grupėse įrengtos erdvės, kuriose vaikai gali nusiraminti ir tenkinti įvairius sensomotorinius poreikius – įvairių pojūčių stimuliacijai naudojamos guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės.
Darželyje įrengtos sensorinės sienelės, sensorinis kambarys. Sukurta sensorinė aplinka, kurioje vaikas mokosi integruoti gaunamus pojūčius palaipsniui. Vaikas susidūręs su įvairiais dirgikliais ir stimulais žaisdamas gali išmokti moduliuoti savo pojūčius, susitvarkyti su iššūkiais, prisitaikyti įvairiose aplinkose, nusiraminti ir atsipalaiduoti.
Grupėse naudojamos socialinės istorijos, vizualinės elgesio taisyklės. Paveikslėliais iliustruojamos įvairios instrukcijos: kaip plautis rankas, kaip nurimti, tinkamai išreikšti jausmus, esant poreikiui papildomai pavaizduota, ką apsirengti einant į lauką, kaip naudotis tualetu, kokios priemonės vaikui reikalingos ant stalo. Įstaigoje vaikų pageidaujamas elgesys yra skatinamas.
Darželis aprūpina SUP turinčius vaikus specialiosiomis mokymo priemonėmis bei ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis, reikalingomis teikti kokybišką ugdymo(si) paslaugą. Įstaigoje numatyti kriterijai, kurie padeda administracijai, pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir visiems, ugdantiems SUP turinčius vaikus, pasirinkti tinkamas specialiąsias ugdymo(si) priemones. Priemonės yra kasmet atnaujinamos
Ugdymo įstaigos prieinamumo vertinimą galite pamatyti čia: STASIS.LT (Vilniaus lopšelis-darželis „Puriena”)