Darželio aplinka atitinka daugumos bendruomenės narių poreikius. Ugdymo (si) aplinka yra saugi, patogi, patraukli, funkcionali, greitai pritaikoma skirtingoms veikloms, informatyvi, su aiškiomis vizualiomis ir (ar) garsinėmis nuorodomis.

 

Atskiriamos ir aiškiai pažymimos žaidimų, valgymo, nusiraminimo, tualeto, grupinės veiklos, lauko, poilsio zonos. Esant poreikiui, įrengiama atskira darbo zona grupėje. Darželyje pažymimos salės, specialistų kabinetai. Zonoms žymėti naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga.

Darželio dienotvarkė pakabinama matomoje vietoje, pateikiama vaizdžiai, vaikui suprantamai. Esant poreikiui parengiama  individuali, vaizdinė dienotvarkė. Naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga, ,,Poko“ poreikių kortelės.

 

Sumažinamas perteklinis stimulų – plakatų, žaislų kiekis. Pavojingos teritorijos atskiriamos skiriamaisiais ženklais arba juostomis.

Grupėse įrengtos erdvės, kuriose vaikai gali nusiraminti ir tenkinti įvairius sensomotorinius poreikius – įvairių pojūčių stimuliacijai  naudojamos guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės.

 

Darželyje įrengtos sensorinės sienelės, sensorinis kambarys. Sukurta sensorinė aplinka, kurioje vaikas mokosi integruoti gaunamus pojūčius palaipsniui. Vaikas susidūręs su įvairiais dirgikliais ir stimulais žaisdamas gali išmokti moduliuoti savo pojūčius, susitvarkyti su iššūkiais, prisitaikyti įvairiose aplinkose, nusiraminti ir atsipalaiduoti.

 

Grupėse naudojamos socialinės istorijos, vizualinės elgesio taisyklės. Paveikslėliais iliustruojamos įvairios instrukcijos: kaip plautis rankas, kaip nurimti, tinkamai išreikšti jausmus, esant poreikiui papildomai pavaizduota, ką apsirengti einant į lauką, kaip naudotis tualetu, kokios priemonės vaikui reikalingos ant stalo. Įstaigoje vaikų pageidaujamas elgesys yra skatinamas.

Darželis aprūpina SUP turinčius vaikus specialiosiomis mokymo priemonėmis bei ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis, reikalingomis teikti kokybišką ugdymo(si) paslaugą. Įstaigoje numatyti kriterijai, kurie padeda administracijai, pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir visiems, ugdantiems SUP turinčius vaikus, pasirinkti tinkamas specialiąsias ugdymo(si) priemones. Priemonės yra kasmet atnaujinamos

Ugdymo įstaigos prieinamumo vertinimą galite pamatyti čia: STASIS.LT (Vilniaus lopšelis-darželis „Puriena”)

Skip to content